השאירו פרטים ונדבר בהקדם האפשרי:

סיפורי הצלחה

אחוזי נכות – ביטוח לאומי

  • רוצה לדעת כיצד מחושבים אחוזי הנכות בביטוח הלאומי?
  • רוצה לדעת מהם אחוזי הנכות המגיעים לך?
  • נפצעת ויכולת ההשתכרות שלך נפגעה?

במידה והינך עומד להגיש תביעה לביטוח לאומי חשוב לדעת כיצד מחושבים אחוזי הנכות שכן אלו משפיעים על גובה הפיצוי שתקבל. חשוב שתדע כי עורכי דין מומחים הינם היחידים המוסמכים ללוות אותך בתהליך התביעה מול ביטוח לאומי. לכן, צור עמנו קשר עוד היום – אנו עורכי דין המתמחים בתביעות נכות ומומחיותינו יכולה לסייע לך בהגדלת אחוזי הנכות והקצבה שהינך זכאי לה!

>> לקבלת פרטים נוספים על הועדה הרפואית של ביטוח לאומי אליה תופנה לחץ כאן>> לקבלת מידע נוסף על אובדן כושר עבודה לחץ כאןכיצד נקבעים אחוזי נכות?

אחוזי נכות במסגרת תביעה לביטוח לאומי בגין נכות מעבודה, קצבת נכות כללית, קצבת שירותים מיוחדים או במסגרת תביעה לפטור ממס הכנסה מסיבות רפואיות נקבעים במסגרת הועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי על פי ספר המבחנים שבתקנות הביטוח הלאומי, אשר מכיל 10 פרקים לפי מערכות הגוף השונות, ובהתאם לליקויים הרפואיים מהם סובל התובע ומידת חומרתם.

כאשר מדובר במס' ליקויים רפואיים אזי חישובם המצטבר ייעשה באמצעות חישוב משוקלל.

חישוב משוקלל משמעו שחישוב אחוזי נכות רפואית עקב מספר מחלות נעשה במצטבר ולא מדובר בסכימה מתמטית פשוטה, כלומר יש לראות את בריאותו של אדם כ-100% כך שבדרך חישוב זו מופחת שיעור הנכות הראשון מהשלם (מה-100%) ואחר כך שיעור ה"בריאות" שנותר הופך להיות לכאורה ה-100% ממנו מורידים את הנכות הבאה וכן הלאה. לדוגמא: לאדם נקבעו לפי ספר המבחנים של הביטוח הלאומי 20% נכות בגין סכרת ו-20% נכות בגין הגבלה בגב. את ה-20% בגין הסכרת יפחיתו מ-100% ואת ה-20% בגין הגב יחשבו מתוך ה-80% שהוא נותר בריא. לפי חישוב משוכלל זה 20% בגין הגב הם בעצם16% נוספים והסך הכולל הוא 36% נכות רפואית משוקללת ולא 40% כפי שנהוג לחשוב.  10% נכות בגין ליקוי נוסף יופחתו מ64% שהם ה100% החדש ויהוו בעצם עוד 6.4% נכות בחישוב המשוקלל וכן הלאה.

אחוזי נכות

חשוב לדעת!

אנשים רבים נוטים לחשוב שאחוזי נכות פירושם זכאות לקבלת תשלום כספי מסויים, מענק או קצבה, אולם לא כך הדבר והכל תלוי באיזה תביעה מדובר ומהם הקרטיריונים לזכאות, שכן בכל תביעה הקרטיריונים שונים, כפי שיפורט להלן.

במסגרת נכות מעבודה אחוזי הנכות בגין הפגיעה בעבודה מתחלקים, כדלקמן:

0%-8% אינם מקנים פיצוי כלל.

9%-19% מקנים מענק חד-פעמי.

20% מקנים בקצבה חודשית.

במסגרת תביעה לקצבת נכות כללית ישנם "אחוזים מנופים", כלומר אחוזים שאינם נלקחים בחשבון בחישוב המשוקלל וזאת מכיוון שמדובר בליקויים שאין רואים בהם כפוגעים בכושר העבודה, לדוגמא אובדן שיניים כאשר קיימת אפשרות להתקנת שיניים תותבות, פגיעה בתפקוד המיני וכדומה.

בתביעה לקצבת נכות כללית אחוזי הנכות הרפואית כשלעצמם לא קובעים את הזכאות לקצבה אלא רק מהווים את השלב הראשוני של התביעה. על התובע לעבור סף רפואי משוקלל של 60% נכות או 40% כאשר בגין אחד הליקויים נקבעה נכות רפואית בשיעור של 25% לפחות, כאשר על מי שמוגדרת כעקרת בית יש לעבור סף רפואי של 50%. רק אם התובע עומד בסף הנדרש של שיעור נכות רפואית מתאים, הוא יעבור לשלב השני של בדיקת אי כושר עבודה, אשר היא למעשה קובעת את הזכאות לקצבה. בשלב זה נבדק אם עקב הליקויים הרפואיים התובע איבד את כושרו לעבוד לחלוטין או חלקית ולעקרת בית את כושרה לתפקד במשק הבית. כאן האחוזים מתחלקים ל-3: מי שלא איבד 50% מכושרו להשתכר ולכן לא יהיה זכאי לקצבת נכות כללית, מי שאיבד 60%/65%/74% מכושרו להשתכר ולכן יהיה זכאי לקצבה חלקית ומי שאיבד 75% מכושרו להשתכר ולכן יקבל קצבה מלאה. כך שלמעשה הקצבה משולמת על נכות תפקודית ולא על נכות רפואית ולכן ייתכנו מקרים בהם לאדם נקבעו אחוזי נכות רפואית גבוהים אך במידה ונקבע שלא איבד 50% מיכולתו לעבוד אז הוא לא יהיה זכאי לקצבה כלל.

בדומה לתביעה לקצבת נכות כללית גם בתביעה לקצבת שירותים מיוחדים ישנם "אחוזים מנופים", כלומר אחוזים שאינם נלקחים בחשבון בחישוב המשוקלל וזאת מכיוון שאין רואים אותם כפוגעים בכושר התפקוד היומיומי ומשק הבית. בנוסף, גם בתביעה זו אחוזי הנכות הרפואית כשלעצמם לא קובעים את הזכאות אלא רק מהווים את השלב הראשון של התביעה. אדם המקבל קצבת נכות כללית ייבדק לצורך תביעה לקצבת שירותים מיוחדים במידה שנקבעה לו נכות רפואית בשיעור של 60% לפחות. אדם שלא מקבל קצבת נכות כללית ייבדק לצורך תביעה לקצבת שירותים מיוחדים במידה שנקבעה לו נכות רפואית בשיעור של 75% (והכנסתו אינה עולה על 5 פעמים השכר הממוצע במשק). בשלב הבא תבדק העזרה לה האדם זקוק בפעולות היום יום הפשוטות ובפעולות משק הבית. כאן הזכאות מתחלקת ל-3:

50% למי שתלוי בעזרה רבה מהזולת בביצוע רוב הפעולות יום-יום ומשק הבית.

111.9% למי שתלוי בכל הפעולות.

188% למי שתלוי לחלוטין בעזרת הזולת.

כך שבדומה לתביעה לקצבת נכות כללית גם בתביעה לקצבת שירותים מיוחדים הקצבה משולמת על נכות תפקודית (בפעולות היום יום ומשק הבית) ולא על הנכות הרפואית.

פטור ממס הכנסה

בתביעה לפטור ממס מסיבות רפואיות כל הליקויים נלקחים בחשבון ואין אחוזים מנופים, אולם על מנת להיות זכאי לפטור מתשלום מס הכנסה אדם צריך להגיע ל-90% נכות בחישוב משוקלל. אחוזי הנכות תמיד מעוגלים למעלה כך שלמעשה גם 89.01% מספיקים, אולם פחות מכך לא יקנה לאדם פטור כלל. מכאן שזכויותיו של אדם שנקבעו לו 88.8% נכות זהות לזה שנקבעו לו 0%. בניגוד לתביעות לנכות כללית ושירותים מיוחדים הפטור ניתן על נכות רפואית ולא על נכות תפקודית.

מה זה פטור ממס הכנסה? איך מקבלים אותו? צפה עכשיו בסרטון קצר (01:40)

פטור ממס הכנסה - סרטון

האם קיימת דרך לקבל יותר אחוזי נכות?

כן, ניתן לקבל יותר אחוזי נכות. ראשית צריך להוכיח את כל הליקויים הרפואיים מהם סובלים. על מנת להוכיח את הליקויים יש לבצע את כל הבדיקות הרפואיות הרלוונטיות ולקבל מסמכים שמוכיחים זאת. לדוגמא: אדם שסובל מסכרת שבגינה נגרמה פגיעה בתחושה בכפות רגליו וידיו יתלונן על כך בועדה אך לא יקבל אחוזי נכות בגין פגיעה זו במידה ולא יבצע בדיקה המוכיחה זאת, ואל לו לצפות שהועדה תפנה אותו מיוזמתה לבדיקה זו. בנוסף, ניתן לקבל יותר אחוזי נכות אם יודעים להציג את הבעיות הרפואיות בקנה אחד עם ספר הליקויים של הביטוח הלאומי. לדוגמא: מבחינה אורטופדית כאב הוא לא נכות ולכן אדם שיתלונן על כאב גב לא יזכה באחוזי נכות על עצם הכאב ואולם אם יתלונן על הגבלה בתנועת הגב ואכן יאובחן כסובל מהגבלה בגב אז כן יקבעו לו אחוזי נכות בגין ליקוי זה.

האם כדאי להיעזר בעורך דין? ומדוע מסוכן להיעזר בחברות לזכויות רפואיות?

כפי שאדם יכול לקדם את האתר שלו באינטרנט לבד או להשקיע בבורסה לבד וגם יכול לבחור להיעזר באנשי מקצוע לשם מטרה זו, כך גם את התביעה ואת ההתנהלות כולה אל מול הועדות הרפואיות ניתן לבצע לבד או לבחור להיעזר באנשי מקצוע. הערך המוסף של עורך דין מקצועי אשר בקיע בחומר הרפואי ובספר התקנות של ביטוח לאומי הוא הידע והניסיון. עורך דין מומחה בתחום הרפואי יפנה את הלקוח לבדיקות הנדרשות, יציג את המסמכים הדרושים ויטען את הטענות החשובות בועדה ועל ידי כך יצליח לזכות את התובע המיוצג במירב אחוזי הנכות המגיעים לו. לא פעם קרה שמשפט אחד של עורך דין מומחה בתחום עשה את ההבדל בין הצלחה לכישלון של התביעה.

חשוב לדעת – עורך דין הוא הישות היחידה שרשאית לתת שירות משפטי בתביעות לזכויות רפואיות. לחברות לזכויות רפואיות אסור לתת שירות משפטי והמשמעות היא שהן אינן רשאיות לייצג או לשלוח נציג לחדר הועדה, לרשום ערר ו/או ערעור בשם הלקוח ולייצגו בבית הדין לעבודה במידת הצורך. בעת הגשת התביעה לא ניתן לדעת מראש אם המקרה יידרש לתביעה לבית הדין, ולא פעם אדם שבתחילת הטיפול התלבט בין טיפול של עורך דין לבין טיפול של חברה לזכויות רפואיות, ובחר לטפל בתביעה דרך חברה לזכויות רפואיות, ייאלץ בסופו של התהליך  לשלם לשניהם. לדוגמא: אדם שהגיש תביעה לפגיעה בעבודה (כגון תביעה בגין מחלת עור כתוצאה מעבודה בחשיפה לשמש) ותביעתו נדחתה ולא הוכרה על ידי פקיד התביעות של ביטוח לאומי יוכל להגיש תביעה לבית הדין רק באמצעות עורך דין, ואדם שמעוניין לערער על החלטת ועדה רפואית לעררים יוכל לעשות זאת רק באמצעות עורך דין ועל כן חשוב לבחור באיש מקצוע שמלכתחילה יוכל להעניק טיפול מקצועי מלא לאורך כל הדרך עד לסיום התהליך ומיצוי כל הזכויות הרפואיות.

>> כמה כסף אפשר לקבל חזרה? לחץ כאן!>> יש לך שאלה? צריך עזרה? צור קשר עכשיו
Paste your AdWords Remarketing code here